top of page

1.350,00₺Fiyat

BATI KARADENİZ TURU

Bolu-Yedigöller-Gölcük Gölü, Safranbolu, Amasra

1.GÜN: Belirlenen buluşma noktasından siz değerli misafirlerimizi alarak gece yolculu ile Bolu’ya ulaşıyoruz.

Alacağımız kahvaltı sonrası, yüzeysel ve yer altı akışıyla birbirine bağlı, kuzeyden güneye doğru sıralanmış 7 adet gölden oluşmuş Yedigöller’e hareket ediyoruz. Göllerin görülmesi ve fotoğraflanmasının ardından bir başka cennet köşesi Gölcük gölüne hareket ediyoruz. Yol üzerinde alınacak öğle yemeği sonrasında her mevsim farklı güzellikleri barındıran Gölcük etrafında yürüyüş yapıyoruz. Fotoğraf çekimi ve yürüyüş için verilecek serbest zamanın ardından otelimize hareket ediyoruz.. Akşam yemeği ve konaklama Safranbolu otelleri.

2.GÜN: Günaydın , otelde alacağımız kahvaltı sonrasında Unesco tarafından dünya miras listesine alınan eski Türk ahşap mimari örnekleri olan evleri görebileceğimiz Safranbolu’yu keşfetmeye başlıyoruz. Safranbolu'yu en güzel görebildiğimiz 3 seyir terasından bir tanesi olan eski Dadybra kalesinin bulunduğu tepeye çıkıyoruz. Buradan Rum ve Türk Mahallelerinin panamorik seyri ve alınan genel bilgi sonrasında Safranbolu'nun nostaljik Arnavut kaldırımlı sokaklarında tarihi yapıları tek tek gezmeye başlıyoruz. Hükümet Konağı, Saat Kulesi, Köprülü Mehmet Paşa Camii ve avlusundaki güneş saati, bir müze ev olan Kaymakamlar Evi, Cinci Hanı ve hamamı, barok stilinin küçük örneklerinden biri olan İzzet Mehmet Paşa Camii, Akçasu Kanyonu, aynı işi yapan esnafların toplu halde bulundukları yer anlamına gelen Arasta çarşısı ve tarihi köy kahvehanesi, demirciler çarşısı, bakırcılar çarşısı, semerciler çarşısı gezileri sonrasında meşhur Safranbolu İmren Lokum İmalathanesi ve havuzlu başodayı görüyoruz. Burada bizlere sunulan slayt gösterisini izlerken acentemizin ikramı olan çaylarımızı yudumluyoruz. Lokum alışverişlerimizi tamamladıktan sonra Amasra'ya hareket ediyoruz. Çam, meşe ve söğüt ağaçlarının yola eğilerek sanki bir tünel oluşturduğu yollardan geçerek Amasra'ya doğru yol alıyoruz. Fatih Sultan Mehmet'in ''Lala, Lala Çeşm-i Cihan (Dünya'nın göz bebeği) dedikleri bu mu ola'' sözleri ile ün kazanan güzel Amasra'ya ulaşıyoruz. Cenevizliler döneminden kalma Amasra Kalesi, Bizans döneminden kalma, kiliseden çevrilme Fatih Cami ve Kale Mescidi, Boztepe, Çekiciler Çarşısı (Ağaç işleri) gezilerinden sonra Uşak’a dönüş için yola çıkıyoruz. Bir başka organizasyonda görüşmek dileğiyle hoşçakalın.